Nyhet

Arla gör mjölkkampanj mot Way Out West

Publicerad: 11 augusti 2015 av Magnus Olsson

Mjölkfria Way Out West retar upp Arla.

Inte riktigt alla har styrkt Way Out West medhårs efter att festivalen avslöjade att årets festival blir mjölkfri. I GP debatterades det friskt i samband med att nyheten avslöjades och Dreamhack pikade festivalen i en reklamkampanj. Nu när Way Out West närmar sig med stormsteg har även Arla hakat på kritiktåget med en reklamkänga i stil med GT:s köttbråk 2012.

I en ny kampanj som går att ta del av på Göteborgs spårvagnar, bussar och reklamplatser finns texten ”Förbjuden mjölk smakar bäst. Ha så kul på festivalen” och en fickplunta.

– Vi vill på ett humoristiskt sätt knyta an till mjölkförbudet och kanske ge ett litet konkret tips till besökarna. Mjölk är en näringstät sportdryck rik på proteiner som reparerar och bygger upp musklerna. Perfekt om man ska på festival och dansa till gryningen, säger Arlas presschef Claes Henriksson till Dagens Media.

Egentligen handlar det förmodligen mer om Arlas krig med Oatly, den senare är också en av festivalens huvudsponsorer.

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 155 [name] => Way Out West [slug] => way-out-west [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 156 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 547 [filter] => raw ) )