Nyhet

Influencern fejkade sitt besök på Coachella

Publicerad: 24 april 2019 av Magnus Olsson

Världens mest Instagram-vänliga festival.

Att Coachella blivit ett epicentrum för entertainment är inget nytt. Nu handlar det snarare om ”rätt publik” än ”rätt musik”. Festivalen har med sin popularitet också helt styrt om sin profil, inriktning och målgrupp. Likt Fyre Festival tillhör kategorin influencers nu en allt högre andel än någonsin.

Det har tidigare rapporterats om hur influencers i jakt på likes och följare fejkat och photoshoppat sig in i miljöer och platser när de i själva verket ligger hemma i soffan. YouTubern tillika influencern Gabbie Hanna valde att spela ett spratt med sina följare. Under den gångna helgen la hon upp massvis med bilder från ”festivalen”, men i själva verket var hon inte där. Hon gjorde det här för att belysa att sociala medier många gånger manipulerar sina följare och att många missar själva upplevelsen för att de i själva verket är för upptagna med att fånga de perfekta ögonblicken på Instagram.

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 204 [name] => Coachella [slug] => coachella [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 205 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 35 [filter] => raw ) )