Festival

Musikfans skapar egen festival

Publicerad: 26 augusti 2014 av Magnus Olsson

Efter den inställda festivalen Jabberwocky kommer nya initiativ. 

Det kom lite som en chock för de flesta när den ATP-organiserade nysatsningen Jabberwocky utanför London meddelade att de tvingats ställa in årets festival med anledning av för dåliga försäljningssiffror. Vilket är föga förvånande när man hittar namn som James Blake, Neutral Milk Hotel och Caribou i startfältet. Vad som hände sedan var att mindre arrangörer och musikfans styrde upp tillfälliga lösningar för de band som med kort varsel fått beslutet om en inställd festival i ansiktet. London omvandlas snabbt till en liten klubbfestival med oberoende arrangörer – något som de menar kommer att utvecklas till nästa år. Den tilltänkta satsningen stavas Fall Out 2015 där både musikfans och arrangörer har gått samman för att boka de artister de vill till de platserna de vill. DIY-andan är enorm och detta om något ger den lovande underground-scenen ytterligare ett sätt att få fotfäste. Konceptet bygger på att man köper grisen i säcken, åtminstone för stunden – det går att läsa mer om arrangörernas planer nedan:

”London. August 2014. Something brilliant happened. A slew of bands; Thee Oh Sees, Pissed Jeans, The Van Pelt, Cloud Nothings, The Bug, Metz, Forest Swords, Deafheaven, Kurt Vile, Neutral Milk Hotel and many more descended on London and played a series of gigs in intimate spaces.

We want it all to happen again, and this time we want to see all the bands that we are excited to see. That’s where you come in.

What happens depends entirely on the tickets we sell. We are the fans trying to do something for the fans – If only 8 people buy tickets, it’s a table booked in a restaurant. If 8,000 people buy tickets we have a citywide movement and a budget to deliver an incredible weekend.

We have a number of venues and promoters lined up that want to be involved. All we need is for the fans to buy tickets and as numbers grow, we will confirm and announce them. This is an event of infinite possibilities.

We won’t be booking anything until the people decide they want it to happen. This will be a joint effort between promoters and fans.

 We want this to be a weekend long, multi-venue event. We want to put on the bands you want, in spaces you’ll love. Some you’ll have seen, some you may not have, and all are in close proximity to make seeing as many of those bands as possible, possible.”