Nyhet
Spotify får kritik efter Drake-lanseringen
Publicerad: 5 juli 2018 av Magnus Olsson
Gör en U2.
Det har skrivits en hel del om Drakes album Scorpion som slagit alla möjliga streamingrekord, men till ett pris. I stort sett varenda playlist har prytts av en leende Drake – även Rock Argentina och Ambient Chill – två listor som Drake omöjligt borde kunna kvala sig in på. Detta bombardemang har resulterat i att många jämfört det hela med den lansering som U2 gjorde tillsammans med Apple och placerade albumet i alla iPhones.
Det har till en början mötts av skämt, men också användare som höjer rösten och väljer kritisera tjänsten. Och frågan som skaver är: ”hur mycket har betalats för detta jippo?”.
@Spotify how much did @Drake pay you to be on the playlist cover for everything on my front page? He doesn’t even feature in half of them. Why is a Canadian artist promoting their upcoming tour on the ’Best of British’ playlist? Did he also become a folk singer overnight? pic.twitter.com/i09Vrk3ywL
— Fraser Simpson (@Fraserthelazer) July 1, 2018
I did not sign up to Spotify to have Drake shoved in my face. Okay thanks bye. pic.twitter.com/7eRIfSH6k3
— ITS COMING HOME WBK (@OttLepland) June 29, 2018
@Spotify I pay for premium which is presented as ad free… yet I’m getting blown up w Drake ads. I want a refund.
— Robert Baldwin (@the_realbobbyb) July 2, 2018