Ny musik

Tommy Nilssons namnbyte ett PR-samarbete med Marabou

Publicerad: 19 mars 2013 av David Winsnes

Vi tänker fortsätta kalla dig Black ändå.

I går gick Tommy Nilsson ut och meddelade att han bytt namn till Black för att markera sin nya, mörkare musikaliska inriktning som artist. Efter det spann spekulationerna igång i både tidningar och sociala medier. Aftonbladet kom fram till att Nilsson höll på AIK och GP gick så långt som att säga att det redan var fastställt att han gjort det i PR-syfte för fotbollslaget. Läsare även på vår sida gjorde klart att det var helt säkert vad det handlade om. Well, verkar som att Tommy Nilsson lyckades dubbeltrolla de flesta.

För tidigare idag dök det upp en ny video på en viss Blacks hemsida blacktheartist.se, där huvudpersonen slog fast att det i själva verket handlade om en annan PR-kampanj. Namnbytet och den nya imagen är ett samarbete med chokladjätten Marabou för att marknadsföra deras choklad Black. Bakom ”Det finns bara en Tommy Nilsson. Och bara en Black.” ligger reklambyrån Forsman & Bodenfors. Vi får väl ge både Tommy Nilsson och byrån en stående ovation.

Men som straff tror jag att vi fortsätter att kalla den nya, tuffa, hårda, häftiga Tommy Nilsson för Black. Nedan kan du se när Black berättar om lurendrejeriet. Och lyssna på hans nya låt Shoot the Devil – som ju i ärlighetens namn inte är hälften så intressant som det övriga spektaklet.