Nyhet

Ännu en matbutikskedja börjar sälja vinyler

Publicerad: 21 mars 2016 av Magnus Olsson

Ska vinylen bli folklig igen?

Vinylen upplever lite av en renässans just nu, den handlas och den frodas åtminstone inom vissa kretsar. Men nu ska plastbiten möta den stora massan igen. Vi har tidigare kunnat avslöja att den brittiska matkedjan Tesco valt att återinföra vinyler i sina matbutiker och nu får de både sällskap och konkurrens av en annan matkedja i Sainsbury. I första taget rör det sig om ett gäng mer säkra kort i form av David Bowie (Hunky Dory, The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders From Mars, Nothing Has Changed), The Beatles (Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band, Abbey Road) och Led Zeppelin (Led Zeppelin, Led Zeppelin IV). Sainsburys chef säger följande om satsningen:

”There is an enduring love for this format with music fans and we’re delighted to offer an ongoing selection of titles for everyone, from contemporary releases to much-loved classics. Our customers have rich, varied tastes and our range will naturally reflect this”