Festival
Är du redo för DAS BOOT 2011 ?
Publicerad: 21 januari 2011 av Redaktionen @ Festivalrykten
Synth åt folket! Mitt i all festivaltristess glömde jag bort ett av vårens måsten, eller i alla fall för oss som tycker att hederlig synth går hem. På ett forum som hårdrocksfestivalerna totalt dominerat – kryssningar – hålls en helelektronisk sådan vid namn Das Boot. Vanligtvis brukar man kasta ankare i februari men årets datum är 14-16 april och destinationen stavas Tallin. Redan nu är de första artisterna i hamn och det ser verkligen lovande ut när man stolt kan presentera Infected Mushroom som inte har sett svensk mark sedan man fullkomligt röjde loss hela Vintergatan på Arvika. Lägg därtill de brittiska synthfavoriterna i VNV Nation och festen är fixad. Med låtar som Illusion och Beloved frälste man syntharna på Arvika i somras och det råder inga tvivel om att Ronan Harris elektroniska projekt är ett utmärkt liveband.
Därutöver finns ett gäng svenska band klara: S.P.O.C.K, Spetsnaz, Autodafeh, Spark, Projet Rotten och Kopfer Kat samt ett gäng DJ’s. Nästa bandsläpp verkar bli den 22:e januari, alltså nu på lördag och vi väntar med spänning. Personligen hoppas jag på Covenant som med nya Lightbringer kommer ge synthscenen nytt hopp. Annars hoppas jag på något utländskt i stil med Welle:Erdball. På lördag får vi svar!
Tills dess går det att boka biljetter för 695 kronor och läsa allt om arrangemanget HÄR.
