
Nyhet
Bobby Womack är död
Publicerad: 28 juni 2014 av David Winsnes
Bobby Womack har lämnat oss.
Den legendariska soulsångaren och multiinstrumentalisten Bobby Womack har gått bort. TMZ rapporterar att hans syster bekräftat att han avlidit i sömnen men att dödsorsaken i nuläget är okänd. För två år sedan drabbades Womack av Alzheimers och har även kämpat mot sjukdomar som cancer i tjocktarmen, prostatacancer och diabetes.
Womack inledde sin karriär med sina fyra bröder i gospelgruppen Womack Brothers och började en framgångsrik solokarriär 1968 med Fly Me to the Moon, vilket kom att följas av ett antal album de kommande åren. Sista gången Bobby Womack spelade i Sverige blev på Cirkus i Stockholm, den 17 juli förra året.
http://youtu.be/sbbZ_k1Z8gU