Nyhet

Death Grips har släppt ett nytt album med Björk

Publicerad: 9 juni 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten

Årets julklapp är här – mitt i sommarvärmen.

Dagens punkhjältar stavas Death Grips, deras aggressiva och militantiska hiphop har fängslat många precis som deras attityd mot allt och alla. Nu överraskar de oss igen med att släppa det första albumet av ett dubbelalbum. Niggas On The Moon finns givetvis att lyssna på samt ladda ned gratis. Dubbelalbumet heter så mycket som The Powers That B och den andra delen, Jenny Death, kommer släppas senare i år. Men framförallt, isländska Björk samarbetar med hiphop-konstellationen på hela 8 låtar.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.