Nyhet

Foster the People vill samarbeta med Arctic Monkeys

Publicerad: 18 juli 2018 av Hugo Gerlach

Nämner flera namn i ny intervju.

Det är sju år sedan Pumped Up Kicks gick från en förbisedd demo-låt till att ta över världen på nolltid – i höstas landade ett ganska ljummet tredjealbum. Foster the People har gått från att spela tillsammans med Urban Cone till utsålda jättearenor världen över. Klart man ändrar siktet. I alla fall: i en ny intervju med Billboard berättar frontmannen Mark Foster om hur de noterat att Drake ofta samarbetar med andra artister, vilket är något de själva borde ta efter. I nästa andetag nämner han albumaktuella Arctic MonkeysVampire Weekend och MGMT som artister han gärna skulle jobba med. Även Portugal. The Man och Cage the Elephant lyfts som potentiella . I nuläget känns det rätt avlägset, men den som lever får se.

Lyssna på Ride or Die av The Knocks nedan, där Foster the People gästar.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 1317 [name] => Foster the People [slug] => foster-the-people [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 1318 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 12 [filter] => raw ))