Nyhet
Fredrik Reinfeldt spelade Ebba Grön-klassiker i sitt sommarprat
Publicerad: 15 augusti 2015 av Redaktionen @ Festivalrykten
Det blev inget Da Buzz.
Den förre statsministern Fredrik Reinfeldt har inte direkt gjort sig ett namn för sin musikaliska ådra, eller på sätt och vis har han det. Ingen kan ha undgått hans förkärlek för Da Buzz. I torsdags var det hans tur att sommarprata i P1 och efter samtal om läsminnen och kaotiska presskonferenser börjar en allvarligare ton när ämnet rasism avhandlas. Ett sommarprat är dock inte enbart utlämnade historier eller brandtal, det är också musik, samtliga deltagare presenterar ett gäng låtar som binder ihop eller gör pauser i sommarpratet. Kanske är det därför en aning otippat att den förre Moderatledaren valde att spela upp Ebba Gröns Staten & kapitalet. I övrigt bjöds det på Cajsa Stina Åkerström, Beyoncé, Rolling Stones, Axwell & Ingrosso, Elton John, Meat Loaf, Michael Jackson, Kent och filmmusik från Top Gun.