
Nyhet
Interpol släpper nytt album i september
Publicerad: 5 juni 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten
Första albumet på fyra år kommer i höst.
New Yorks älskade Interpol har släppt ifrån sig mängder av briljanta låtskatter förankrade i post-punkens mörkare vrår. Bandets femte fullängdare har varit på tapeten i minst ett halvår vid det här laget, men det är först nu som bandet kommer med omfattande albumdetaljer. Uppföljaren till bandets självbetitlade fjärde giv heter El Pintor och släpps 9 september. Under våren har bandet trasat den brittiska publiken på delar av det nya materialet något vi med största sannolikhet kan räkna med även på Roskilde i sommar. Nu är dock väntan snart över. Nedan hittar ni en film bakom kulisserna.