
Nyhet
Joan of Arc till Stockholm i december
Publicerad: 29 oktober 2013 av David Winsnes
Chicagobandet besöker Lava i vinter.
Den allra största anledningen till att jag någon gång önskar byta Göteborg mot Stockholm är varken att den senare är en betydligt vackrare stad eller att jag bara någon enstaka gång vill kunna hitta ett intressant ställe jag inte känt till sedan innan. Den är att Stockholm Straight Edge håller till där och dagligen ser till att stadens invånare får sin fix av superb musik.
Den här gången har de bokat Tim Kinsellas suveräna Joan of Arc som ligger på Polyvinyl, som bildades 1995 efter att legendariska Cap’n Jazz splittrats och som i emokretsar (förhoppningsvis) är det enda tinget värt att bära namnet (glöm helgonet, glöm filmen). Den 15 december på Kulturhuset Lava ser ni dem, 100 kr i dörren och insläpp 18:30.
Bara att hoppas att Göteborgs Feedback Booking gör en move som i folkmun kallas för The Appleseed Castarn.