Festival

Lars Winnerbäck, Melissa Horn och Timbuktu klara för Putte

Publicerad: 26 september 2011 av Redaktionen @ Festivalrykten

Den ivriga debatten om Putte i Parkens flytt har präglat agendan, åtminstone i de värmländska skogarna.  Men nu flyttar vi fokus. De första artisterna har landat, och det rör sig om tre svenska artister: Lars Winnerbäck, Melissa Horn och Timbuktu.

Lars Winnerbäck gör höstens kanske mest omfattande turné där varje spelning är slutsåld, och inför sommaren har enbart en spelning vid sidan av den på Putte i Parken utannonserats. Än så länge. Den folkkära, men samtidigt så mediaskygga Winnerbäck, blottar sig mer i texter än i media. Och i sommar har du chansen att se Winnerbäck för första gången någonsin på Putte i Parken.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

I samma andetag som vi säger Winnerbäck är det numera oundvikligt att inte påminnas om Melissa Horn. Hennes framfart i Sverige är en saga i sig. Det är hennes berättelser om ensamma nätter som gjort henne till av landets bäst säljande artister. Förhoppningsvis finns det även goda möjligheter till en duett, med självaste Lasse. Vi håller tummarna.

Den skånska rapparen intar Putte i Parken igen, en fartfylld spelning är att vänta. Behöver vi säga mer än att alla vill till himlen?