Nyhet

Moon Duo till Sverige

Publicerad: 2 november 2016 av Filip Hiltmann

Till Sverige med nytt album.

Krautexplosionen Moon Duo släpper sitt fjärde album i februari, och nu står det klart att de strax där efter landar i Stockholm för en spelning på Kägelbanan. Den 31 mars är datumet, och Kägelbanan är som sagt platsen. Duon består av gitarristen Ripley Johnson och keyboardisten Sanae Yamada och har hittills släppt tre alster. Det kommande albumet är den första delen i ett dubbelalbum betitlat Occult Architecture, vars andra del vi väntar tålmodigt på. Biljetter finns ute i detta nu.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.