Festival

Norrköpingsfestivalen blir av i juli nästa sommar

Publicerad: 13 maj 2012 av Redaktionen @ Festivalrykten

FKP Scorpio planerar sin jättefestival i Norrköping i juli nästa sommar.

När FKP Scorpio tidigare under veckan bjöd in till ett pressmingel närvarade den tyske festivalgeneralen Folkert Koopman, som vi även haffade för en kort pratstund. Även om fokuset låg på årets festivaler, Hultsfred och Getaway, var vi tvungna att försöka luska ut lite information om den kommande satsningen i Norrköping nästa sommar.

Folkert är fortsatt hemlighetsfull, och berättar precis som tidigare  att man satsar på omkring 50 000 besökare, men att det kommer att ta tid att bygga upp festivalens varumärke. Han är tydlig med att man inte tänker kopiera någon annan svensk festival och att det i huvudsak kommer handla om stora namn för såväl pop- som rockpublik. Och den stora frågan vid sidan av tänkbara namn är när festivalen kommer äga rum.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

– Jag kan inte säga något exakt, men troligtvis i juli, berättar Folkert.