Nyhet

Oasis planerar att återförenas nästa år

Publicerad: 20 april 2015 av Redaktionen @ Festivalrykten

Bröderna Gallagher tycks ha slutit fred.

Blur meddelade sin återkomst tidigare i år och i nästa vecka släpper de albumet The Magic Whip, det första på evigheter. Nu tycks rivalerna från britpop-eran – Oasis – också vara på väg att återuppstå. Det har varit några stormiga år sedan bröderna Gallagher förklarade krig mot varandra och de senaste åren har återföreningsryktena florerat vilt – det är möjligt att det här är ytterligare ett i raden. Men just nu är hela Storbritannien eld och lågor över vad som tycks vara en informell överenskommelse mellan Liam och Noel Gallagher som betyder att det finns planer på att återförena Oasis nästa år.

Det är Daily Mirror som kommit med avslöjandet och som hela den brittiska musikerkåren hakat på. En nära källa hävdar följande:

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

”It’s early days in terms of the details, but Noel and Liam are back on good terms and ready to give things another go. Nothing is signed but it’s what you might call a gentlemen’s agreement between them. Ultimately they’re family and whatever has gone on before can be sorted out – they’re very close beneath all the bluster.”

I en intervju med Q från januari berättar Noel att det är pengar som lockar för att återförenas. Inget annat.

”If I was ever going to do it, it would only be for the money,” följt av ”this isn’t me putting it out there, by the way. Would I do it for charity? No way. We’re not that kind of people. For Glastonbury? I don’t think Michael Eavis has got enough money. But would we get back together one day? As long as everybody is still alive and still has their hair, it’s always a possibility. But only for the money.”