Nyhet

Peace börjar spela in sitt andra album i november

Publicerad: 27 september 2013 av David Winsnes

Ingen ro för Peace.

Det är ofta snabba puckar och hög produktionshastighet i en ständigt accelererande musikvärld nu för tiden. Peace, Birminghamkvartetten som ofta varit bandet man pratat om när stadens nya indierockscen nämnts, släppte sitt utmärkta debutalbum In Love i våras men har redan sikte på platta nummer två. I en intervju med This is Fake DIY säger frontmannen Harrison Koisser följande:

”We were looking at studios earlier today. We’ll probably start recording it in November. We’ve come to that step now. We never really stopped, to be fair. Writing-wise we’ve always been geared up to do the second one.”

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Koisser berättar också att Peace planerar att spela flera av sina nya låtar under sin massiva UK-turné under vintern, kanske till och med hela:

”I was trying to think about doing 5 new ones every night. But it’d be good to have played the whole record live, split up across the shows.”