Robyn, Kent och Winnerbäck en och samma kväll
Publicerad: 13 februari 2013 av Redaktionen @ Festivalrykten
Tre svenska giganter inviger nya Tele2 Arena i sommar.
Friends Arena invigdes relativt nyligen med pompa och ståt, men konkurrenten och nya Stockholmsarenan vid nya upprustade Globenområdet sparar inte på krutet när de lanserar en endagsfestival för att inviga kalaset. Tre av landets största musiker toppar kvällen, Robyn, Kent och Lars Winnerbäck, och hittills har inga andra datum bekräftats för någon av dessa för sommaren 2013.
SVT rapporterar att arrangörernas hoppas på en kväll ”i den svenska popmusikens tecken”. Och det ser onekligen ut som det. 24 augusti är det som gäller.