Nyhet

Robyn och The Knife i SVT-program om svensk musikhistoria

Publicerad: 8 juli 2015 av Redaktionen @ Festivalrykten

Ström åt folket sändes i repris 26 juni.

K special (ej flingorna) vigde 2013 ett program åt elektronisk musik, som nu har sänts i repris och åter finns att ta del av. I synnerhet har man följt utvecklingen inom det elektroniska spektrat från de första pionjärerna till dagens Robyn och The Knife. I den här dokumentären tar man bland annat fasta på hur den här rörelsen blev folklig och pratar gör man med artister som Adam Beyer, Robyn, Twice a ManStonebridgeMarina Schiptjenko och Midaircondo.

Reprisen sändes 26 juni, men finns att ta del av i ytterligare 18 dagar via SVT Play. Alla som gillar elektronisk musik borde spendera en timme framför detta

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 260 [name] => Robyn [slug] => robyn [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 261 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 81 [filter] => raw )[1] => WP_Term Object ( [term_id] => 21 [name] => The Knife [slug] => the-knife [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 22 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 40 [filter] => raw ))