Roskilde släpper nordiskt

Publicerad: 13 februari 2013 av David Winsnes

Tema Norden i dagens släpp från Roskilde.

Idag släppte Roskilde sex nya namn till sitt program för 2013 och temat var nordiskt. Namnen som breddar startfältet ytterligare är Bendik, Dråpe, Ásgeir Trausti, Indians, Pää Kii och Sveriges bidrag Wintergatan. Inga stora namn men absolut värda att kolla upp. Ett par av dem kommer redan nu i veckan finna nya fans då de spelar på branschfestivalen By:Larm i Oslo. Indians har vi prisat tidigare men norska shoegazehoppet Dråpe är en annan favorit från dagens släpp. Lyssna nedan på deras Beach House-doftande nya singel Blue Skies.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.