Nyhet

The Chemical Brothers släpper nytt album

Publicerad: 23 april 2015 av Filip Hiltmann

Tom Rowlands och Ed Simons är tillbaka.

The Chemical Brothers är tillbaka med ett nytt studioalbum vid namn Born in the Echoes vilket också är deras första på fem år. Albumet kommer att släppas redan 17 juli och innehålla ett antal prominenta gäster, eller vad sägs om St. Vincent, Q-tip, Beck och Ali Love. Även nytt material har presenterats i form av låten Sometimes I Feel So Deserted, som du kan lyssna på nedan.

Första singeln Go kommer att släppas 4 maj och innehålla ett gästframträdande av Q-tip.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Born in the Echoes:

01 Sometimes I Feel So Deserted
02 Go [ft. Q-Tip]
03 Under Neon Lights [ft. St. Vincent]
04 EML Ritual [ft. Ali Love]
05 I’ll See You There
06 Just Bang
07 Reflexion
08 Taste Of Honey
09 Born In The Echoes [ft. Cate Le Bon]
10 Radiate
11 Wide Open [ft. Beck]