Nyhet

The Kinks kan återförenas för nytt album och ny turné

Publicerad: 8 juni 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten

Första spelningen sedan 1996 kan bli verklighet.

En av 60-talets stora musikskatter kan komma att väckas till liv – det har varit ord och många visor från Kinks-lägret senaste tiden, men nu verkar bröderna Davies ha slutit fred (pengapåsen som väntar är antagligen för stor för att inte kunna säga nej). Ray Davies pratar i en intervju med Sunday Times att bandet ser ut att återförenas nästa år; ett nytt album och en ny turné kan stå på tapeten. I sådana fall blir det bandets första spelningar sedan 1996.

Dispyterna verkar ha lagts åt sidan, låtskrivande verkar snarare stå på schemat inom en kommande framtid om allt går vägen. Brittisk press är helt övertygade om att bandet kommer att återförenas, huruvida vi vågar ropa hej än kvarstår. Men det mesta tyder onekligen på att så är fallet, ett flertal gånger har de pratat om att en återförening är i ropet.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.