Nyhet

The Twilight Sad med nytt album

Publicerad: 20 augusti 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten

Den skotska kultgruppen återvänder med ny musik.

Indierockarna som blandar friskt mellan shoegaze och kraut släpper sin fjärde fullängdare i höst. The Twilight Sad är tillbaka. Albumet Nobody Wants To Be Here And Nobody Wants To Leave släpps 27 oktober. Redan nu föregås albumet av deras ångestladdade och misärbetonade singel There’s A Girl In The Corner som vackert går hand i hand med höstmörkret som sakta men säkert kommer krypande, precis som de här tunga melodierna. 

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.