
Nyhet
Vit Päls lägger av efter 10 år
Publicerad: 11 augusti 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten
Lägger gitarrerna på hyllan.
Tidigare under morgonen kom beskedet: Vit Päls lägger ned. Efter 10 år som band kommer de ta farväl, anledningarna är att de inte vill behöva kompromissa med tid och engagemang. Bandets sista spelning äger rum på Popaganda lördagen den 30 augusti. De passar dessutom på att dela med sig av singeln Slicket, en tidigare outgiven låt.
”Vit Päls firar 10 år i år. Detta firar vi med att lägga ner. Vi kommer ta farväl av våra fans på Malmöfestivalen 15/8, samt Popaganda 30/8. Nu ska det bli ordning på föräldraledigheter och andra drömmar som pockar att få mer plats. Kärleken till varandra och musiken är densamma. Men vi närmar oss en fas där vi kommer behöva kompromissa med tid och engagemang och då väljer vi hellre att sluta på topp. Tack för allt, Du som lyssnat och brytt dig!
För att rama in dessa 10 år har Calle rensat hårddisken och hittat två alster som beskriver hur det lät för 10 år sedan. På så sätt sluter vi cirkeln där allt började. Slicket och Havsbävning (som låtarna heter) är också ett smakprov på de hundratals låtar som ännu ligger dolda för världen.
På vår hemsida www.vitpals.com hittar du en minnesruna där människorna bakom musiken svarar på frågorna: Hur de kom med i bandet, bästa minne och favoritlåt.”