Nyhet

Arctic Monkeys vill göra musik för Breaking Bad

Publicerad: 25 september 2013 av Redaktionen @ Festivalrykten

Pratar öppet om den amerikanska tv-serien.

Framgångssagan Breaking Bad tar världen med storm just nu. Cancersjuka Walter White i huvudrollen, kemiläraren som numera är inrotad i knarkträsket har blivit en följetång som nästintill ingen vill missa. Inte ens Arctic Monkeys som även de följer serien slaviskt. I en intervju med NME berättar de om sina teorier hur serien kommer sluta samt att de gärna skulle vilja göra musik till Breaking Bad. Men de medger att det kanske blir svårt eftersom serien befinner sig i slutskedet. För några veckor sedan släppte bandet från Sheffield ifrån sig albumet AM som direkt blev en försäljningssuccé. 

 

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 180 [name] => Arctic Monkeys [slug] => arctic-monkeys [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 181 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 59 [filter] => raw ))