
Nyhet
Death Grips splittras
Publicerad: 3 juli 2014 av Redaktionen @ Festivalrykten
Tråkiga nyheter.
Duon Death Grips har varit projekt för samtiden, aldrig något konstant, och ordet stabilitet ligger inte inom bandets annars så imponerande vokabulär. Att bandet nu meddelar att de lägger av kommer inte helt som en chock, även om det överraskar på samma gång. Många hade nog fortsatt stora förhoppningar efter att bandet förra månaden släppte Björk-samarbetet Niggas on the Moon. Det är via Facebook som de meddelar de trista nyheterna att de lägger ned det här projektet.
”we are now at our best and so Death Grips is over. we have officially stopped.”
Bandets kommande spelningar är inställda – något som fått både Trent Reznor och Fun Fun Fest att reagera eftersom Death Grips hade planer med dessa. Vi vet dock att Death Grips och kontrakt inte rimmar väl ihop, tidigare har de bland annat hoppat av dealen med sitt skivbolag. Det album som planeras att ges ut kommer emellertid att släppas innan året är över, precis som planerat.