Nyhet

Europa får sitt första techno-museum

Publicerad: 21 april 2015 av Redaktionen @ Festivalrykten

Slår upp portarna i Frankfurt 2017.

Technons hemstad – Detroit – öppnade ett techno-museum i början av 00-talet. Efter genrens renässans på senare år står det nu även klart att Europa ska få åtnjuta studsande och repetitiva beats. I den tyska staden Frankfurt kommer Museum of Modern Electronic Music (MOMEM) att öppna under 2017. Projektet har nyligen lanserats och bakom initiativet hittar vi Tomalla som sedan 1984 har varit en viktig kugge för främjandet av elektronisk musik i Frankfurt.

Museumet kommer erbjuda interaktiva utställningar, utrustning och instrument, genrens utveckling i form av kläder och spridning, samt DJ-installationer möjliga för framträdanden. Techno är inte bara en genre, det är en livsstil.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.