
Nyhet
[ingenting] bekräftar nytt album mot slutet av året
Publicerad: 9 mars 2015 av David Winsnes
Äntligen nytt från [ingenting] – men Sibille Attar är inte med .
Redan i augusti förra året berättade berättade [ingenting]s frontman Christopher Sander att konstellationen hade börjat repa in nya låtar. Han beskrev då materialet som bräckligt och det var osäkert om det skulle bli [någonting] av initiativet. Nu står det klart att så har blivit fallet – bandet släpper äntligen uppföljaren till 2009 års fantastiska Tomhet, idel tomhet i höst eller vinter. Det bekräftade Sander i dag via sociala medier, vilket Aftonbladet var först att rapportera.
Arbetstiteln är Den femte kyssen och inspelningsprocessen i Berlin och New York kommer att inledas under sommaren. Sibille Attar är däremot inte med. Fyller hennes skor gör en ny sångerska som i nuläget är hemlig.