Nyhet

Under Bron kör livespelningar varje torsdag

Publicerad: 2 mars 2017 av Rikard Berg

Boys, Fontän, Moiré och Audionom är först ut.

Tidigare under året har vi fått se bland annat Tami T och Mouthe på Under Brons torsdagar, och nu berättar Stockholmsklubben att de under våren kommer att köra fler livespelningar än någonsin. Varje torsdag bjuds det in till nya konserter, ända fram till sommaren då man expanderar och som vanligt blir till Trädgården, där konserterna bara fortsätter.

I nuläget är fyra spelningar inplanerade, varav den första kör redan i dag, då new wave-bandet Audionom äntrar scenen. Två veckor senare är det dags för den Londonbaserade technoproducenten Moiré, som släppte albumet No Future häromveckan. Mot slutet av månaden spelar sedan Göteborgsduon Fontän och Umeåbandet Boys under ledning av Nora Karlsson.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.

Torsdagar på Under Bron:
2 mars – Audionom
16 mars – Moiré
23 mars – Fontän
30 mars – Boys

En drös andra artister kommer också till Under Bron den närmaste tiden, på andra dagar än torsdagar. Nedan har vi listat ett urval (fler artister spelar varje kväll än de vi skriver ut).

3 mars – Mount Liberation Unlimited, Sleeparchive
10 mars – Roman Flügel
17 mars – Baba Stiltz
18 mars – Evigt mörker
24 mars – Joy Orbison, Baba Stiltz
31 mars – Johanna Knutsson
1 april – Genius of Time, Dorisburg

Läs också

Array ( [0] => WP_Term Object ( [term_id] => 2231 [name] => Under Bron [slug] => under-bron [term_group] => 0 [term_taxonomy_id] => 2232 [taxonomy] => post_tag [description] => [parent] => 0 [count] => 2 [filter] => raw ))