Nyhet

Uppsala Reggaefestival är tillbaka

Publicerad: 7 december 2016 av Filip Hiltmann

Nordens största reggaefestival är tillbaka.

Uppsala Reggaefestival hölls mellan åren 2001 och 2011 innan den flyttade till Furuviksparken utanför Gävle. Efter två upplagor i Gävle lade festivalen tråkigt nog ned, för att nu återuppstå där den har sina rötter. Sedan starten har storheter som Bunny Wailer, Peps Persson och Burning Spear har alla spelat på festivalen, som nu alltså kommer tillbaka till Uppsala. Lördag 12 augusti är det dags för reggaefestivalen att åter inta Uppsala och bjuda på en dag i reggaens tecken. Rabatterade förköpsbiljetter kommer att släpas lagom till jul, och festivalen blir i sin nya inkarnation en endagsfestival.

Några artister är ännu inte presenterade, men vi räknar att det sker inom en snar framtid.

Missa inga musiknyheter

Få exklusiva intervjuer, festivalnytt och koll på de stora släppen. Vi ger dig musiken, direkt i inkorgen.